Wacana Ku untuk semua... Powered by Blogger.
RSS

SAYA DAH ADA BLOG!!!!

Kawan2 saya ramai bertanya *walhal, sorang je pun!*… Kenapa saya berblogging? Nah, ini jawapan untukmu kawan… Hopefully, kau akan berpuas hati.


Saya sememangnya berblogging sekadar untuk suka2. Pada peringkat awal penglibatan saya di dalam dunia ini… saya sangat naif! Pengetahuan saya ‘zero’!! Aku tak faham istilah follower, widgets bla bla bla… Apa jadah?!! 


Jadi, itu menaikkan lagi minat saya terhadap blogging… saya buat research.*Fuyohh!* Saya pergi blog ke blog… Mencari idea! Mostly, apa yang saya dapat simpulkan bahawa kebanyakkan blog mereka bercerita perihal diri. Ada jugak yang berkongsi maklumat. Macam2 lah! 


Akhirnya, saya dah tetapkan bahawa genre blog saya adalah blog ACARA BEBAS. Sekadar suka2 berkongsi dengan para pembaca.


“Kalau hal2 peribadi pun… Story kat blog ke?”


Jawapannya, tak! saya sebelum post entry… saya akan tapis sebaik mungkin. Cara penulisan, isi kandungan… Agar tiada menyentuh sensitiviti mana2 pihak. Huih! saya tak mahu cari pasal… Kang kena saman kang… saya jugak yang susah! Hahaha.


Keseronokkan berblogging adalah apabila ada orang komen entry2 kita. Bagi saya, itu menunjukkan entry yang saya ‘post’kan dapat menarik orang untuk membaca. Bila follower bertambah, lagi2 lah seronok! 


Kadang2, kita sedih apabila suara kita tak didengari. Daripada berblogging lah… Suara kita dapat didengar! OK2. Blog bukan video… Jadi, suara kita di’convert’ menjadi tulisan untuk dibaca. Hehehe. Dalam blog lah kita dapat bagitahu semua orang apa yang kita rasa mengenai sesuatu perkara… Pendapat dan sebagainya! 


Mungkin ada yang fikir yang blogging adalah perkara yang membuang masa. Blogging juga adalah hobi sepertimana bermain futsal, membaca novel, menjahit selimut dari kain2 perca.*Eh?* Hehehe. Bila seseorang dah suka berblog, dia tak akan fikir blogging adalah perkara yang membebankan. Sebab… kita seronok melakukannya!


Kesimpulannya, berblogging adalah salah satu cara sihat untuk menghabiskan masa2 terluang saban hari. Ianya jugak seronok untuk dilakukan! Frankly speaking, blogging is my passion. As long as I can still typing on the keyboard, I’ll serve my readers with my writing.


Agak panjang, kan? Tiba2 idea mencurah2 ke ladang gandum… Hahaha.


What can I say? I just love blogging…


Wasalam…

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment